Ons onderwijs

Wij zijn een christelijke school
Onze christelijke levenshouding kleurt de manier waarop we tegen onszelf en onze medemens aankijken. Kernwoorden voor ons zijn: samen, liefde, respect, vergeving, vrijheid, dienen en verantwoordelijkheid. Als team zijn we verantwoordelijk voor de kinderen die aan ons worden toevertrouwd. Vanuit dat besef geven we dagelijks onderwijs. Naast respect voor jezelf en anderen, vinden we het ook belangrijk dat kinderen opgroeien met een verantwoordelijkheid voor hun leefomgeving.

_DSC8525

Wij zijn een lerende school
Wij willen onderwijs geven dat er toe doet in deze tijd. We willen onze leerlingen voorbereiden op de toekomst. Dit doen we door hen hulp en begeleiding te geven in betekenisvolle situaties. Verder vinden we het belangrijk dat kinderen hun natuurlijke nieuwsgierigheid behouden en zich meervoudig ontwikkelen. Kinderen mogen samen ontdekken dat leren leuk is!

Wij werken thematisch
Kinderen hebben zelf de behoefte om te leren. Ze willen de wereld om zich heen ontdekken. Ze zijn van nature nieuwsgierig en willen graag antwoorden vinden. Binnen het thematisch onderwijs heeft de leerstof samenhang en kunnen kinderen op verschillende niveau’s aan hetzelfde onderwerp werken.